We use cookies and other tracking technologies to improve your browsing experience on our website, to show you personalized content and targeted ads, to analyze our website traffic, and to understand where our visitors are coming from. By browsing our website, you consent to our use of cookies and other tracking technologies.
 
 

Complaint


Jag är inte nöjd med min resa, hur gör jag?

Har du en pågående resa ska du genast ta kontakt med oss på telefon och/eller mail (+46406368070 alt chat eller mail: info@detur.se  för icke akuta klagomål)  då de flesta problem som anmäls går att lösa direkt på plats.
Vid akuta ärenden skall man ALLTID kontakta oss på jourtelefonen: +46406368070 (+knappval 9). Faktura för eventuella samtalskostnader från icke EU-land, skickar ni till oss efter hemresa. 

Tänk på att:
För att en ersättning ska vara aktuell i efterhand är det en förutsättning att du kontaktat Deturs personal under din resa (Telefon, mail och/eller chat) om personal ej finns tillgänglig på plats) angående problemet.
Om vi inte getts möjlighet att åtgärda ett eventuellt problem så är du enligt resevillkoren och branschpraxis inte berättigad till någon ersättning.

  • Din reklamation ska vara oss tillhanda senast två månader efter din hemkomst.
  • Gäller ditt ärende försenad-, inställd flygresa , nekad ombordstigning, skadat/förlorat bagage eller annan flygrelaterad reklamation hänvisar vi dig till flygbolaget du reste med.
  • Gäller ditt ärende avbokning, inställd resa eller återbetalning av resa, vänligen kontakta vår kundservice. 
  • Om det gäller sjukdom, stöld eller skada är det ditt försäkringsbolag du ska kontakta. Har du tecknat en reseförsäkring med Gouda då du bokade resan, är det dit du ska vända dig.
  • Om ditt ärende gäller biluthyrning som beställts via någon av våra partners, måste skrivelsen riktas direkt till dem (kontaktinfo finner du på din voucher).
  • Alla våra reklamationer hanteras av våra medarbetare, som befinner sig i hela Norden och Europa, vilket innebär att er reklamation kan bli besvarad på svenska, engelska eller danska.
  • Vår handläggningstid är upp till 6 veckor.


Reklamation skickas skriftligen till
Markera mailet med ditt bokningsnummer och avresedatum

I mailet beskriver du händelsen så tydligt som möjligt, bifogar bilder, eventuella kvitto och eventuella videos i ett och samma mail (eller fler i samma mailtråd om storleken överskrids).
Du kan även lägga upp bilder och eventuella videos i tex: dropbox och skicka en delad länk i mailet,

För snabbast möjliga svarstid, skriver du in din reklamation på Engelska - så att alla våra medarbetare enkelt kan ta del av och hantera den direkt.
 


 
 

Följ oss på sociala medier



 
Klarna Visa MasterCard Trustly
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
 
© Detur 2023